5

Nu är det 5 dagar kvar till min resa till New York. Som ni kanske ser har jag lagt till en ny kategori som heter "New York 2010". I den kommer jag skriva under min vistelse där. Men i alla fal tillbaka till nuet. Nu skulle jag vilja diskutera tre saker här på bloggen.

Ett: Alla låtar låter likadant nuförtiden.
Efter lunch, när mamma,jag och Asse, åkte till Maxi för att handla kom låten "Airplanes", med B.o.B och Haley Wiliams från Paramore, upp på radion. Jag kom och tänka på en annan...↓ (Nu har jag suttit inne på toaletten och läst ut "Harry Potter och fången från Azkaban",den 4 boken i serien. Jag har ju sett alla filmer som kommit ut så jag vet ju vad som kommer att hända, men jag måste ändå säga att de är väldigt bra!!) låt som jag vet är väldigt populär nämligen "Love The Way You Lie" med Rhianna och Eminem. Först är det en tjej som sjunger refrängen en eller två gånger och sedan är det någon kille som rappar sig igenom en helt obegriplig text som man knappt hör vad han sjunger. Jag säger inte att jag inte gillar låtarna, för det gör jag verkligen, men jag säger också att man kunde hitta på något nytt. Ett annat exempel är låten "Right Round" med Flo-Rida och Katy Perry, som i det här fallet är en cover(en kopierad låt).

Två: Varför ingen läser.
Nu har jag en fråga till alla de som inte läser någar böcker. Hur klara ni er?? Böcker är(i mitt fall) det bästa som finns! Jag undrar om ni som inte läser helt enkelt inte orkar eller om ni bara inte har hittat några bra böcker. (Pappa säger att om jag gissar på en av hans låtar som han spelar på sin iPod får jag ett par Ugg's i  USA. Jag gissar Queen och säger: Jag gissade så jag får ett par Ugg's!! Hihihi) Bara så att alla vet så är de bästa böckerna riktigt tjocka.(och då menar jag RIKTIGT tjocka) Tillexempel "the Twilight saga", eller böckerna i serien "Harry Potter". Båda är RIKTIGT tjocka.

Tre: Tips.
Nu skulle jag vilja ha några tips vad jag skullle kunna göra i USA. För vi har nog inte riktigt bestämt oss vad vi ska göra.

Nu ska jag lägga in alla låtar som jag har pratat om för det här inlägget har typ bara handlad om musik och böcker. Också ska jag lägga yt någon annan låt också.

Jag kom och tänka på en sak till som jag vill prata om: Miley Cyrus. Hon har fått den hemska Hannah Montana stämpeln men jag måste npg säga att jag älskar hennes röst!! Två av de låtar som jag gillar är: "Party In The U.S.A" och "Can´t be tamed". Så lycka till Miley!! Ge henne en enda chans så får ni se!!



Kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0