Läxan

Nu har jag jobbat lite med min veckoläxa. Kul :) Vi ska skriva en berättelse på 3 veckor. Ska visa den här så får vi se vad ni tycker om den!! :)

Lottvinsten

Hmm... Vad var det nu jag var tvungen att berätta för dig du kära Dagbok?? Jo, nu kommer jag ihåg! Men först ska du gissa!! Hihi fel! Du kanske undrar varför jag har varit borta så länge? Jag har varit i New York!! Du undrar säkert också varför jag har hemlighållit det för dig? Jo det är för att du inte skulle bli ledsen förstår du. Man fick bara ta med sig 3 personer och jag tog självklart med mig de som jag älskar allra mest. Mamma, Pappa och Andrea. Pepsi, min lilla tax, fick så klart följa med. Han satt i mitt knä på planet.Konstigt att jag aldrig har beskrivit mig själv för dig kära dagbok. Okej jag ska snabbt berätta om mig själv och min lite småsjuka familj. Jag, Mitsy, är lång och blond. Minna bästa vänner kallar mig "Modellen"
"Kommer du Modellen?"
Okej nog om mig. Mamma,Lisa, är typ värsta superhjälten! Jag skojar inte!! Att hon orkar med mig!! Det är just därför jag älskar henne. Pappa, Johannes, kallas för Johan. Han har det största tålamodet jag någonsin sett. Det är nog därför jag älskar honom. Och så har vi Andrea. Hon är den mest älskavärda, söta, snälla, vackra och bästa systern som man kan ha i hela världen!! Det låter kanske som om vi är den lyckligaste och mest perfekta familjen? Det är vi också!! Pepsi är världens finaste han med. Min lilla fina tax!
Men nu ska jag berätta för dig om min resa till "The Big Apple" Det är så New York kallas.


"Modellen, kom nu stå inte bara där och titta!"
"Ja,ja jag kommer!"
Jag stod där och tittade på resebroschyrer och drömde mig bort. Sydney,Kapstaden,London,Berlin. Och sedan till den staden som jag drömt om så  mycket: New York. Sedan såg jag det! I hörnet på broschyren stod det: Vinn resa till New York. Jag rusade in i affären.
"Pust har ni någon sådan där reselapp kvar?",sa jag.
"Hmm,kanske", sa den sura resepsioniseten."Här har du"
"Åhh,tack!"
"Kolla om du har vunnit,Modellen!",sa Cassy.
"Okej",sa jag.
"OMG OMG OMG, jag vann!!!",sa jag."Shit! Det här är inte sant!!NEW YORK HERE WE GO!!"
"Hmmpf, grattis då",sa den sura resepsionisten."Här är 3 bijetter till New York"
Jag tar biljetterna och springer därifrån. Hemma hos familjen bröt jag ihop.
"Mamma vi ska till New York!!!"
"Jag har alltid tyckt att du är en dålig skämtare", sa mamma.
"Kom och titta så får du se!!"
"Ohh, herregud! Du har vunnit!!"
"Mamma vi ska till New York!"
"Nämen titta här! Det står att vi får bo på Hotellet "Hilton"

To Be Continued :)


NAJS??



KRAMIS :)

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Haha tack ;) Hoppas det går bra med berättelsen!

2010-10-03 @ 16:33:02
URL: http://pernillabolwede.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du.... varför ska hon/han heta modellen?

2010-10-17 @ 10:35:17
Postat av: EbbA

EEy ett smeknamn :)



KRAM

Vem e du??

2010-10-17 @ 13:55:13
URL: http://littlemisspefekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0